Fortrydelsesret

Når du handler hos meandeliza.dk har du 21 dages fortrydelsesret, hvor du kan meddele os, at du fortryder købet og derpå returnere varen til os. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du har modtaget varen. Den dag du modtager varen, tæller ikke med i de 21 dage. Hvis fristen udløber i en weekend eller på en helligdag, forlænges fristen til den følgende hverdag. Såfremt du ønsker at returnere varen, må du efter modtagelsen alene håndtere varen på en måde, så du kan fastslå varens art, egenskaber og den måde, som varen fungerer på.

For at gøre fortrydelsesretten gældende, skal varen returneres til meandeliza.dk sammen med udfyldt returformular, eller original kvittering senest 21 dage efter modtagelsen af varen.

VIGTIGT

Det er købers ansvar og omkostning, at returnere en vare til meandeliza.dk. Alle varer returneret til meandeliza.dk skal være forsvarligt indpakket. Fodtøjsæsker må ikke bruges som forsendelsesæsker, og skal derfor pakkes ind eller lægges i forsendelsesæske ved returnering.

Vi har gjort det nemt for dig, at returnere dine varer. I din pakke har vi vedlagt en returlabel, der kan anvendes i DK, til at returnere dine varer. Prisen på returlabelen er DKK 39,-. Alt du skal gøre er at aflevere pakken i en GLS Pakkeshop, og husk at få kvitteringen for modtagelse med. Når vi har modtaget pakken, returnerer vi pakkens værdi minus DKK 39,- for returlabelen. Har du købt for over 1.500,- vil returfragten være gratis. Du er også velkommen til at benytte en anden returmetode, ved dette tilfælde refunderes hele pakkens værdi.

Vær opmærksom på, Me & Eliza modtager ikke returnerede varer sendt pr. efterkrav, samt varer sendt uden omdeling, og som skal afhentes af Me & Eliza på posthus eller pakkeshop. Me & Eliza anbefaler derfor, at du returnerer varerne via GLS eller anden pakkedistributør med levering direkte til forretningsadresse, og at varen sendes som pakkepost. På denne måde kan pakken spores, hvilket sikrer dig at varerne er blevet leveret til Me & Eliza. Du er mere end velkommen til at kigge forbi vores fysiske butik i Støvring, for at aflevere returneringen. Vores butik har samme adresse som returneringsadressen.

Bytte til anden varer

Har du fortrudt dit køb, og ønsker du at bytte varen enten til en anden style, størrelse eller farve, skal du stadig returnere varen som beskrevet ovenfor.
Derefter skal du foretage en ny ordre via webshoppen på meandeliza.dk. Me & Eliza overfører købsbeløbet til den konto, som varerne i første omgang blev betalt for, når vi har modtaget returvaren. Dette sikrer dig, at den ønskede vare ikke bliver udsolgt i mellemtiden. Husk at vedlægge original kvittering/faktura og udfyldt returformular.


Varerne sendes til:
Me & Eliza
Jernbanegade 8
9530 Støvring
Danmark

Tilbagebetaling

Når din returnering modtages, vil vi gennemgå varens stand og når returneringen er behandlet, vil der blive udsendt en returneringsbekræftelse på mail. Tilbagebetalingen af det pågældende beløb vil ske inden for 14 dage.
Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med kort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du anvendte ved købet.

Der kan under visse omstændigheder ske nedslag i eller bortfald af tilbagebetalingsbeløbet. Dette sker hvis varens værdi er forringet, eksempelvis såfremt varen reelt er taget i brug, varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndtereret varen på anden måde, end højst nødvendigt, for at kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som varen fungerer på, og/eller du ikke har fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten som beskrevet under Fortrydelsesret. Vurderer vi, at der er sket forringelse af varens værdi, vil tilbagebetalingsbeløbet afhænge af varens handelsmæssige værdi.

Reklamation

Dit køb af omfattet af købelovens regler. Det betyder, at du enten kan få en mangelfuld vare repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet og/eller anden skadeforvoldende adfærd. Reklamation skal ske inden for rimelig tid efter, at du har konstateret en mangel ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer hurtigst muligt, og senest inden for 2 måneder efter fejlens konstatering. Du kan reklamere ved at kontakte os på mail info@meandeliza.dk. Afhængigt af den konkrete situation vil du hurtigst muligt herefter modtage videre instrukser.

Varerne skal sendes til:
Me & Eliza
Jernbanegade 8
9530 Støvring
Danmark

Når du returnerer varen, bedes du på detaljeret vis oplyse hvilke mangler varen har. Er reklamationen retmæssig, refunderer vi dine rimelige fragtomkostninger ved at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har som køber selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace-nummer.

 

Juni 2019.